Безумовно, місце для проведення панорамної зйомки слід вибирати заздалегідь. При виборі обов’язково оцінюйте положення сонця і час доби. Наприклад, під час сходу сонця ви побачили чудову панораму – в цей час сонце знаходилося за вашою спиною. Приїхавши на це ж місце днем, ви ризикуєте якістю зображення, адже промені сонця будуть дуже жорсткими. А ось захід забезпечує щадне освітлення, так що час зйомка може пройти на ура.
Для панорамної зйомки обов’язковий штатив. Найкраще, якщо він буде дорогою, а значить, стійкий. Зрозуміло, що на практиці це не завжди піддається реалізації, тому можна навіть бюджетний штатив погіршити. Штатив при установці слід вирівняти, використовуючи для цих цілей вбудований рівень. Навіть невелика похибка по горизонтальності одного кадру може привести до помітної похибки на панорамі, зшите із кількох кадрів, адже довжина панорамного знімка велика. Щоб відкоригувати такі похибки на вже виконаному знімку, доведеться нахиляти зображення і виконувати обрізку невисокого кадру. У цьому випадку існує великий ризик того, що важливі деталі, що знаходяться близько до кордонів фотографії, будуть безповоротно втрачені.
Штатив вивіряється, після чого на нього можна встановлювати фотоапарат. Його слід повертати в горизонтальній площині і тим самим перевіряти компоновку створюваного знімка. На цьому ж етапі виконується корекція панорами.
Фокусна відстань повинна бути мінімальною, діапазон – 18-24 мм. Режим зйомки – повністю ручний. Небажано навіть користуватися режимом пріоритету діафрагми. Таке обмеження важливо з тієї причини, що при такому режимі витримка може довільно змінюватися в залежності від ступеня освітленості кожного кадру, що входить в панораму. Що стосується числа ISO, то – чим менше, тим краще.
Важливо витримувати баланс білого, при цьому автоматичний баланс не слід використовувати, оскільки він може в цьому випадку легко змінюватися від кадру до кадру – зрозуміло, що такі настойки не сприятимуть отриманню якісних знімків. Щодо диафрагменного числа: тут дуже важливий компроміс. Затискання діафрагми до упору дозволить забезпечити максимальну глибину зображуваного простору. Однак це ж веде і до збільшення витримки, що прийнятно далеко не завжди. Наприклад, якщо зйомка проводиться в яскравий і сонячний день, то вітер може стати серйозною перешкодою для довшого часу експонування. У цьому випадку через колихань гілок або водної гладі виникає розмиття об’єктів на зображенні.
Втім, питання ідеальні настройки вирішується з досвідом – цілком можливо, що в процесі зйомки ви якраз і хотіли досягти такого «неправильного» ефекту. У процесі навчання важливо навіть неправильні фотографії розцінювати як успіх – чим більше ви зробите знімків, тим точніше зумієте вловити залежність між настройками фотоапарата і одержуваним результатом. Так що важливі і практика, і знання базових законів. Після того, як ви їх досконально вивчите, зможете перейти до самостійних експериментів.